Aquesta ha sigut una setmana més farcida de reunions al centre i de menys hores docents, ja que el coordinador del Pràcticum ho ha preparat així. La funció d'aquesta planificació és poder conéixer-ne millor el funcionament internament, des dels diversos nivells de treball de l'IES Beatriu.
Així doncs, el dilluns començàvem amb la reunió amb Pepe Pérez Sellés, cap d'estudis de l'IES Beatriu Fajardo de Mendoza, el qual ens explicava com funcionen les reunions dels tutors i, alhora, quina és la tasca del cap d'estudis al centre. Ell mateix també ens explica el funcionament del programa "Integra" (el qual forma part dels "Contrat-Programa"), i el nivell d'eficiència que presenta. Açò ens permet analitzar aquest programa i conéixer millor la tasca del professor-tutor i de les tutories, les quals seran analitzades i explicades al Pràcticum II. Aquest dia, a banda de les reunions, assistisc a la realització d'un examen de castellà al 2n de PQPI, i a les classes de valencià a 4t d'ESO A i 1r d'ESO B.
Dimarts hi ha la tutoria al 2n de PQPI, on en aquest cas hi ha una xarrada sobre els perills d'internet i els delictes que s'hi cometen, la qual és interessant per tractar-se d'un PQPI. Amb aquest grup també tenim la classe d'anglés, on iniciem el tema 6 i, amb aquest, el present simple als temps verbals. Quant a reunions, una d'aquestes és amb el director i la vicedirectora (les funcions dels quals expliquem més detalladament al Full d'Activitats), però també ens entrevistem amb els tutors de 1r cicle de FP Bàsica i amb el coordinador, per facilitar-li l'accés al "Full d'Activitats".
Dimecres les reunions continuen, i la primera d'aquestes és amb el bibliotecari, el qual, per exemple, ens explica el funcionament del sistema de catalogació de llibres. Per la seua banda, secretari, vicesecretari i administratius ens mostren les seues tasques, les quals giren al voltant de la gestió econòmica i administrativa. Per últim visitem Carmen Oyarzabal, encarregada del programa PASE, que està a punt de desaparéixer pel descens d'immigrants i, per tant, de nouvinguts que no entenen la llengua. Aquest dia només tenim la classe de castellà a 2n de PQPI, la qual també està desenvolupada al Full d'Activitats.
Dijous ens reunim amb la psicopedagoga del Departament d'Orientació, el Cap d'Estudis, el professor d'ètica (el qual desenvolupa el programa plurilingüe a la seua classe) i la Portaveu de l'AMPA. Això ens fa veure la composició del Departament d'Orientació, la tasca del Cap d'Estudis a les activitats del centre, i el funcionament real del programa plurilingüe. A més, he de realitzar una guàrdia amb 2n de PQPI per l'absència de la meua tutora.
Divendres, en canvi, sí que realitzem totes les classes, la primera de les quals és a 4t d'ESO B -que impartisc jo- i tracte la sociolingüística, temàtica amb la qual continuaré a les altres dues sessions, intentant innovar metodològicament. Les altres són de valencià a 1r d'ESO D i d'anglés a 2n de PQPI.
Llavors, aquesta setmana ha estat força productiva per conéixer el funcionament intern del centre, així com la tasca portada a terme per al desenvolupament de diversos programes, els quals estan destinats a l'atenció a la diversitat. Ara bé, alhora he pogut tornar a impartir una classe, aquesta vegada sobre sociolingüística, la unitat didàctica sobre la qual va vessar el meu treball a l'assignatura d'ID.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada