dissabte, 7 de febrer del 2015

2-8 de febrer del 2015. Tercera setmana al centre. Hores acumulades: 53 hores i 10 minuts

La tercera setmana al centre se'ns presenta diferent, ja que alguns dies realitzarem activitats que divergeixen respecte a les que hem fet fins ara. Per exemple, el primer dia comencem amb la visualització d'un documental sobre Miguel Hernández a la classe de castellà de 2n de PQPI, mentre que després treballem la sintaxi i les consonants oclusives a 4t d'ESO A i, a 1r d'ESO B, la comprensió lectora i l'escriptura (aquesta darrera amb un dictat).

El dimarts és un dia bastant productiu, ja que viatgem a València i realitzem un total de dotze hores (de les 8h. a les 20h.), amb els departaments de valencià i d'història, amb un professor de cada. A València, llavors, el contingut de l'excursió és històric, lingüístic i cultural, ja que realitzem diverses activitats com: visita al Monestir de Sant Miquel dels Reis, assistència a un homenatge a Vicent Andrés Estellés (per Borja Penalba i Francesc Anyó) al Centre Octubre de Cultura Contemporània i, ja més de vesprada, la visita a altres punts claus de la capital com a la Cripta de Sant Vicent Màrtir, el Consolat o la Plaça Redona. Llavors, l'activitat extraescolar ha estat força productiva per les dues assignatures esmentades dessús.

Quant al dimecres, assistisc a la meua primera reunió de departament, que aquesta vegada se centra en la selecció de relats per participar al concurs "Sambori". A més, s'ha comentat quins alumnes poden recuperar la primera avaluació aprovant la segona, així com s'ha fet referència a la necessitat de començar a preparar els tallers per la Trobada d'Escola Valenciana, que enguany se celebrarà a Tàrbena el 8 d'abril. Després vam veure les figures retòriques a 1r d'ESO D, vaig assistir al cor a l'hora del pati i, a més a més, vaig poder assistir a una tutoria amb 2n de PQPI, on es va comentar tot allò que s'havia notificat als pares (incidències o absències a l'aula, baix rendiment de l'alumnat i punts a millorar). A 1r d'ESO B vam treballar la comprensió lectora i a 2n de PQPI vam fer castellà.

Arribat ja el dijous, Trini Soldevila Mas va fer la classe de valencià a 1r d'ESO D i B, mentre que després vam haver d'acompanyar els alumnes de 2n de PQPI a fer-se la foto per l'orla. Ara bé, aquest dia tinc també l'oportunitat de donar jo mateix el Noucentisme, a 4t d'ESO A i 4t d'ESO B. En aquest cas he decidit fer una flipped classroom: els dos vídeos que apareixen a aquesta pàgina són els que havien de visualitzar a casa, mentre que a classe vam realitzar tres activitats mitjançant la ferramenta EDUCAPLAY, a més de llegir alguns textos relacionats amb el Noucentisme.






Divendres, la classe a 4t d'ESO B no sorgeix com era esperat, ja que havien de portar nou llibre perquè encetàvem nou tema, raó per la qual la professora decideix fer sintaxi, ja que no cal llegir com havíem previst. A 1r d'ESO D treballem els pronoms personals febles, i a anglés de 2n de PQPI fem algunes activitats de gramàtica (sobre adverbis de freqüència i construccions amb "Let's...", principalment).

Llavors, aquesta ha estat una de les setmanes més productives per nosaltres, assolint ja més de 53 hores, el que suposa més de la meitat de les hores mínimes que cal realitzar. A més, hem aprés sobre tutories, reunions de departament i activitats extraescolars, que també és una de les funcions d'aquest pràcticum, així com sobre l'experiència docent en realitzar jo mateix les classes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada